In deze moordende wereld van Hospitality is stilstaan ​​geen keuze. Bedrijven die voortdurend op zoek zijn naar trends zijn de slimste bedrijven die zich aanpassen aan het nieuwe normaal. Wij sluiten ons bij hen aan om u de nieuwste oplossing voor Hospitality te bieden. Lees verder om voorop te blijven lopen.

1. Personalisatie: Stem de diensten af ​​op de behoeften en voorkeuren van de gasten

De hedendaagse gast is veeleisend en wil graag als individu behandeld worden. De eeuwenoude mentaliteit van gestandaardiseerde dienstverlening geldt niet langer. Elke gast is anders en heeft andere verwachtingen als hij incheckt in een hotel. 

Hotelbedrijven moeten zich meer richten op ‘doelgroepspecifieke communicatie’. Dit betekent het analyseren van gastgegevens om gepersonaliseerde aanbiedingen en promoties te bedenken. 

2. Omarm verandering: werk overal (Workation en Staycations)

In 2019 hadden horeca-experts een ‘groeiend internationaal toerisme’ voorspeld, maar in 2020 stortte alles in. Om het nog erger te maken, leidden de door verschillende landen opgelegde reisbeperkingen tot vrijwel geen toerisme.

Sommige hoteliers zagen een kans in deze crisis. En bingo, overal werken was in een mum van tijd een nieuwe trend! Een snelle internetverbinding met goed zicht was alles wat nodig was. Dit kwam de lokale etablissementen ten goede, aangezien de meeste van hun gasten uit nabijgelegen steden kwamen. Deze trend zal nog een tijdje blijven bestaan ​​en kan de komende jaren zelfs de nummer één trend worden.

Voor potentiële boekers die een verandering van omgeving overwegen zonder concessies te hoeven doen aan werk of verlof, is dit de beste oplossing!

3. Oude bedreigingen zijn de nieuwe Frenemies

In het verleden beschouwden hoteliers bedrijven als Airbnb als een bedreiging. Maar de dingen veranderen, in hun voordeel. De druk van Airbnb heeft ertoe geleid dat verschillende hotels hun spel hebben veranderd. Veel hotels zijn begonnen met het aanbieden van creatieve en unieke diensten die zich onderscheiden van traditionele hotelervaringen.

Terwijl Airbnb blijft uitbreiden naar hotels, wordt verwacht dat hotels zullen blijven uitbreiden naar het delen van woningen, wat meer mogelijkheden voor winstgevendheid betekent. Stelt u zich eens voor dat u in betaalbare huurwoningen verblijft die eigendom zijn van en beheerd worden door een bedrijfsentiteit in plaats van particulier bezit.

4. Slimme hotels: contactloze technologieën en automatisering zullen de sector domineren

Hospitality kan het belang van technologie niet negeren of onderschatten. Het IHG/Amadeus-rapport signaleert terecht een trend die zij ‘tech-augmented hospitality’ noemt. Er staat: “Hospitality providers zullen hun gasten op een aanzienlijk meer verbonden manier moeten bedienen, waarbij ze de juiste balans moeten vinden tussen geautomatiseerde oplossingen en menselijke interactie.” Het menselijke element bij dit alles staat voorop. Het rapport legt verder uit dat de meerderheid (67%) van de ondervraagde gasten zei dat ze er de voorkeur aan gaven met iemand in contact te komen.

Een slim hotel zijn betekent niet alleen het online inchecken van de gast, maar ook het bieden van een slimme oplossing voor de complete gastreis. Voorbeelden van technologie zijn onder meer geautomatiseerde betalingen, virtuele assistenten op de kamer, chatbots, sleutelloze toegang, robotachtige sanitaire voorzieningen, klantprofilering, op technologie gebaseerde F&B-diensten zoals een online butler, en nog veel meer.

5. Go-Green en Go-Sustainable: reis bewust

Als mensen kunnen we niet stoppen met het klimmen in vliegtuigen, boten en voertuigen die de atmosfeer vervuilen, en soms richten we meer zichtbare schade aan op de plaatsen die we bezoeken. Een nieuwe trend die enige aandacht heeft gekregen is ‘bewust reizen’, waarbij het idee centraal staat dat compassie en sociaal bewustzijn deel uitmaken van de reiservaring.

Voor een hotelier betekent dit dat hij zich moet aanpassen aan duurzame praktijken en het voortouw moet nemen om voorop te lopen. Het vermijden van wegwerpplastic voor eenmalig gebruik, het elimineren van onnodig papiergebruik, het gebruik van bioveilige producten in de huishouding, het terugdringen van voedselverspilling en het gebruik van energiezuinige elektrische systemen en slimme lampen zijn enkele van de weinige veranderingen die alle hotels bewust moeten doorvoeren.