In de hedendaagse wereld zien we veel online winkels die personalisatie omarmen, maar wat betekent dit voor hotels? Het betekent dat je je diensten afstemt op de voorkeuren van elke gast, wat begrip en anticipatie van hun verwachtingen vereist. Met de opkomst van technologie gelooft We Are Key dat personalisatie niet langer een trend is maar een verwachting, en met de volgende tips van ons is het niet duur of ingewikkeld om in de praktijk te brengen.

Email contact pre aankomst

Het versturen van een e-mail voor de aankomst van je gasten geeft je de perfecte gelegenheid om het personalisatieproces te starten. Hierin kun je een enquête opnemen om de voorkeuren van je gasten en de redenen voor hun verblijf te achterhalen. Op deze manier kun je bij aankomst direct op maat gemaakte aanbevelingen doen. Bonus: stuur een oprecht bericht naar je gasten als ze een speciale gelegenheid vieren!

Op maat gemaakte ervaringen

Hiermee kun je aanbevelingen maken op basis van de profielen van je gasten. Zo kunnen bijvoorbeeld gezinnen met jonge kinderen babysitservices en kindvriendelijke musea waarderen. Om dit verder te ontwikkelen, kun je overwegen samen te werken met lokale bedrijven om gepersonaliseerde pakketten aan te bieden.

Een nieuw communicatiekanaal

Zoals geciteerd door Matthijs Welle (CEO van Mews), “Hotels die een gepersonaliseerde maar moderne ervaring willen bieden, moeten overwegen nieuwe manieren te vinden om contact te maken met gasten.” Vind een manier waarop je gasten je 24/7 kunnen bereiken; we zien veel hotels dit doen met WhatsApp. Je gasten zullen het waarderen als je ze laat weten wanneer hun kamer klaar is, aanwijzingen geeft in de stad en zelfs vraagt of ze reserveringen willen maken!

Deel insider tips

Toeristen willen steeds vaker verder gaan dan de belangrijkste attracties en zich onderdompelen in de cultuur. We moeten plaatsen aanbevelen waar wij, de lokale bevolking, zelf van zouden kunnen genieten. Dit stelt je gasten niet alleen in staat om weg te gaan met een authentieke ervaring, maar biedt je ook de mogelijkheid om je gasten te verbinden met je personeel. Het zijn dit soort interacties die je gasten in staat stellen een persoonlijke verbinding te voelen met je hotel. Voor meer tips over het geven van een authentieke ervaring aan je gasten in Amsterdam, bekijk onze posts op Linkedin!

Loyaliteitsprogramma’s

Het opzetten van een loyaliteitsprogramma is de eenvoudigste manier om je gasten aan te moedigen terug te komen. Bied gepersonaliseerde verbeteringen op basis van gast feedback en bied exclusieve beloningen voor hun terugkeer, zoals een kamerupgrade of een late check-out. Wanneer gasten het gevoel hebben dat een hotel hun behoeften begrijpt, zijn ze eerder geneigd terug te komen en het aan te bevelen aan hun netwerk!

Door deze tips van We Are Key toe te passen, kan je hotel de ervaringen van je gasten naar een hoger niveau tillen door ze zich gezien en gewaardeerd te laten voelen, in plaats van slechts een nummer in de boeken. Probeer dit eens uit om betere beoordelingen, verbeterde loyaliteit en een concurrentievoordeel te verkrijgen! Wat zou je graag van We Are Key horen?

Meld u aan voor de We Are Key nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de horeca door u te abonneren op onze LinkedIn-nieuwsbrief, en ontdek topkandidaten die direct in uw hotel aan de slag kunnen!

Aanmelden