Wat is partnership marketing?
Hoewel het een vaag begrip kan zijn, is partnership marketing een krachtig instrument dat vaak over het hoofd wordt gezien door ondernemers. Voor hotels betekent het samenwerken met lokale bedrijven om elkaars klantenbestand aan te spreken. Je heeft misschien al wat ideeën, zoals gedeelde evenementen, promotie van reisbedrijven, of verkoop van lokaal geproduceerde etenswaren en dranken. Maar partnership marketing gaat veel verder dan dat. Vandaag zullen we bespreken hoe partnership marketing jouw hotel kan helpen en hoe je hier optimaal van kunt profiteren!
Waarom is partnership marketing belangrijk?
Het is belangrijk op te merken dat reizigers, met de opkomst van technologie, steeds vaker op zoek zijn naar unieke en gepersonaliseerde ervaringen. Relaties opbouwen met de lokale gemeenschap helpt jouw hotel niet alleen om op te vallen tussen concurrenten, maar geeft je ook toegang tot experts die kunnen helpen om op maat gemaakte, unieke ervaringen aan jouw gasten te bieden.
De kostenvoordelen voor jouw hotel
Laten we eens kijken naar de kostenvoordelen voor jouw hotel. Door samen te werken met andere bedrijven, kunnen hotels profiteren van gedeelde kennis en middelen, wat anders grote investeringen zou vereisen. Dit is vooral belangrijk voor onafhankelijke hotels, die waarschijnlijk niet over de marketingbudgetten van grotere ketens beschikken. Bovendien zorgen authentieke samenwerkingen voor uitstekende content op sociale media.
Vergroot je zichtbaarheid en merkbekendheid
Partnership marketing vergroot tegelijkertijd de zichtbaarheid en merkbekendheid van jouw hotel. Dit kan op twee manieren gebeuren: Door samen te werken met bekende bedrijven om jouw merkimago te versterken en jouw aanwezigheid te vergroten, of door samen te werken met kleinere merken om nichepubliek te bereiken voor een meer gepersonaliseerde aanpak. Beide opties bieden verschillende voordelen voor jouw hotel; de keuze is aan je.
Enkele voorbeelden om je op weg te helpen:
- Wellness centra: Dit is een perfecte manier om extra activiteiten aan te bieden aan gasten als jouw hotel geen faciliteiten ter plaatse heeft. Promoot jouw hotel als een gezondheid- en welzijns retreat door bijvoorbeeld kortingen aan te bieden bij lokale sportscholen, in-room massagetherapieën aan te bieden, of een yogaleraar uit te nodigen voor een groepsles in jouw tuin.
- Eten: Nodig een lokale chef uit om speciale proeverijen of kooklessen voor jouw gasten (en zelfs lokale bewoners) te organiseren. Dit geeft jouw gasten de authentieke ervaring die ze zoeken. Heeft jouw hotel geen restaurant? Geen probleem – bied jouw gasten koffie en gebak aan van een lokale bakker.
- Bonus: Een geweldig idee dat we tegenkwamen bij Mews is om om de dag nachtelijke rondleidingen aan te bieden om FOMO (fear of missing out) te triggeren. Dit moedigt gasten aan om die extra nacht te boeken!Deze marketingstrategie zorgt voor een win-win situatie voor iedereen die erbij betrokken is en brengt de hotelindustrie een stap dichter bij duurzaam toerisme. Wilt je jouw eerste partnerschap opzetten?
Samenwerken met We Are Key
We Are Key is gespecialiseerd in het leveren van getraind en professioneel personeel voor verschillende hotels in Amsterdam en heel Nederland. We zijn gevestigd in Amsterdam, maar werken ook samen met hotels in andere delen van het land, bijvoorbeeld op Texel.
We helpen jouw hotel graag groeien doormiddel van onder andere geschikt personeel, trainingen, Mews trainingen en ondersteuning voor personeel & management of kies voor een samenwerking met We Are Key en geniet van verschillende voordelen.
Werk samen met We Are Key om ervoor te zorgen dat jouw hotel nooit meer overbezet of onderbezet is! We helpen je graag met een perfecte bezettingsgraad. Wil je hier meer over weten of heb je nog vragen?Je kunt eenvoudig contact met ons opnemen doormiddel van één van onze contactopties op de contactpagina.