Als we over een paar jaar terugkijken, is de manier waarop we toen werkten en de manier waarop we nu werken dramatisch veranderd.
De hele wereld is bijna veranderd in een nieuwe manier van werken, dat wil zeggen: ‘Werken vanuit huis’ of kortweg ‘WFH’, de uitdrukking die u met spijt het grootste deel van 2020 gebruikte en die naar verwachting nog een flink deel van de tijd zal blijven bestaan. van 2021. WFH heeft ons er echter niet van weerhouden nieuwe technologieën, diensten en processen te innoveren die gunstig zijn voor onze bedrijven.
Het komende decennium zullen kunstmatige intelligentie en automatisering de aard van het werk dat we gewend zijn te verrichten, en de kwaliteiten en talenten die ons maken tot wie we zijn als mens, herschrijven. Om in de toekomst succesvol te zijn, is het onze verantwoordelijkheid om deze vaardigheden collectief te omarmen, onze medewerkers op te leiden en te koesteren en ze als individu aan te scherpen.
Waarom zijn zachte vaardigheden nodig?
We weten het allemaal met de juiste training en opleiding; technische vaardigheden zijn niet noodzakelijkerwijs moeilijk te leren. Ze kunnen gemakkelijk worden onderwezen en geperfectioneerd. Zachte vaardigheden zijn echter moeilijker te ontwikkelen en te leren, omdat ze weinig te maken hebben met formeel onderwijs, maar meer verband houden met het karakter, de persoonlijkheid van de persoon en zijn/haar relaties met de mensen om hem heen.
Soft skills zijn nuttig in alle sectoren. Het zijn meestal natuurlijke vermogens van een persoon en vaak gerelateerd aan emotionele intelligentie.
Machines zijn niet in staat zachte vaardigheden te vervangen
Nu alles in de richting van automatisering verschuift, is het duidelijk dat steeds meer taken zullen worden uitgevoerd door machines of een stukje software, maar deze machines zijn niet in staat zachte vaardigheden te vervangen.
Het is dus belangrijk voor ons om te investeren in vaardigheden zoals conflictoplossing, creativiteit en empathie. Bij het aannemen van leidinggevende posities zijn bedrijven vaak op zoek naar soft skills, omdat ze weten dat machines deze niet kunnen repliceren.
Zachte vaardigheden en gastvrijheid
Het tekort aan mensen met de vereiste soft skills heeft een enorm effect op de prestaties van horecagelegenheden, of het nu gaat om hotels, restaurants, cafés, bars of pubs, enz.
Denk er eens zo over na: waarom zou u uw geld uitgeven aan Hotel A, dat een teruggetrokken en ontevreden receptiepersoneel heeft, als u in Hotel B zou zijn, dat in dezelfde straat ligt en een soortgelijk hotel heeft?
geprijsde kamer, het personeel bij de receptie is warm en vriendelijk? Het lijkt voor de hand te liggen dat Hotel B in de loop van het jaar beter zal scoren in recensies en beoordelingen en meer omzet zal genereren.
Er zijn twee uitdagingen voor hospitality managers. Ten eerste moeten ze onderkennen hoe belangrijk deze zachte vaardigheden zijn voor de prestaties van hun bedrijf. En ten tweede moeten ze erkennen dat deze vaardigheden zelden aan de universiteit of hogeschool worden getraind.
Enkele feiten en cijfers
Volgens een nieuw onderzoek van de Universiteit van Michigan hebben werknemers met goed ontwikkelde soft skills – bijvoorbeeld tijd- en stressmanagement, probleemoplossing, communicatie en goed teamwerk – de neiging om bij betere bedrijven te werken en hogere lonen te ontvangen.
Uit het onderzoek bleek dat de productiviteit en het personeelsbehoud met 12 procent zouden stijgen als er soft skills-trainingen aan werknemers zouden worden gegeven, terwijl de ROI (Return on Investment) met bijna 250 procent zou toenemen.
In de Global Human Capital Trends van 2016 van Deloitte beschouwt 92 procent van de respondenten van Deloitte soft skills als een cruciale prioriteit
Wat zijn volgens LinkedIn de meest gevraagde soft skills?
Creativiteit: ‘buiten de gebaande paden’ denken en met originele ideeën komen
Overtuiging: Anderen overtuigen om uw idee te steunen of actie te ondernemen
Samenwerking: Vermogen om in een team te werken en gemeenschappelijke doelen te delen
Aanpassingsvermogen: Niet alleen akkoord gaan met onzekerheid, maar gedijen in veranderende situaties
Emotionele intelligentie: vermogen om onze emoties die mensen beïnvloeden (positief en negatief) te herkennen en te begrijpen, en te leren hoe we met die emoties kunnen omgaan – zowel die van onszelf als die van anderen
Wat biedt We Are Key?
Voor bestaande werknemers kunnen zachte vaardigheden worden ontwikkeld en gekoesterd en een integraal onderdeel van hun ontwikkeling worden. In overleg met u inventariseren wij uw wensen en komen wij met een persoonlijk advies.
Daarnaast houden wij rekening met de volgende elementen terwijl wij de beste kandidaat voor u werven:
We nemen de beoordeling van soft skills op in ons wervingsproces
Wij evalueren voortdurend hun vaardigheden
Wij gunnen tijd voor reflectie
Wij ondersteunen continu leren